17 & 18 september 2023 – Evenementenhal Gorinchem

Many Tastes Marketingmaand tip #2: alles wat aandacht krijgt groeit

In dit artikel

Alles wat je aandacht geeft groeit

Many Tastes Marketingmaand tip #2: alles wat aandacht krijgt groeit

De M zit in de maand, daar hebben wij Marketing-maand van gemaakt. In samenwerking met het marketingbureau Many Tastes kun je iedere week van deze maand een interessante blog lezen voor jouw onderneming. Zij delen concrete tips, tricks en handige info met jou!
Aandacht geven aan je doelgroep Is de doelgroep voor jouw bedrijf duidelijk en genoeg afgekaderd? Niet iedereen kan immers je doelgroep zijn. Het motto van Many Tastes: kies om gekozen te worden. Op welke doelgroep richt jij je communicatie? Kijk bijvoorbeeld eens naar de doelgroepprofielen van Whize. Die kun je hier gratis downloaden. Voor een groot deel van jullie is de doelgroep waarschijnlijk gezinnen. Maar vergeet bijvoorbeeld ook de kracht van opa’s en oma’s niet.

Corona
In deze gekke en uitdagende tijd is aandacht geven aan je doelgroep erg belangrijk. Hiermee creëer jij toegevoegde waarde. Het is belangrijk om overal in de zogenaamde ‘customer journey’ aanwezig te zijn. De customer journey is letterlijk vertaald de reis die de klant aflegt wanneer hij/zij een product gaat kopen. Het begint bij de oriëntatie en loopt door tot en met de aankoop van het product. Het is belangrijk om deze klantreis in kaart te brengen. Zo weet je welke fases jouw klant doorloopt en wat hun gevoel en behoefte daarbij is. Hierdoor weet je waar je aanwezig moet zijn en waar je op moet inspelen. Denk bijvoorbeeld na over op welke plekken jouw klant komt en wat je daar mee kunt, als straks alles weer helemaal open is. Denk aan het centraal station, hockeyveld, kinderopvang of recreatieve plekken. Dit zijn touchpoints: plekken in de customer journey waar je al in het oog kunt springen van jouw toekomstige klant.

Aandacht
Aandacht is al een thema geweest in 2020, maar zal een nog grotere rol gaan spelen in 2021. Juist nu met (en hopelijk snel na) Corona. Maak gebruik van de lokale gunfactor, geef aandacht, wees oprecht en bind zo klanten aan je. Lever die meerwaarde waar ze naar op zoek zijn.

Eén van de doelgroepprofielen van Whize.
Wil jij nu ook van meerwaarde zijn met jullie aanbod, verschil maken en écht in het oog springen bij jullie doelgroep? Many Tastes helpt je er graag bij. Stuur je vraag naar info@manytastes.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Hoi! Wij zijn Elin van Beem, projectmanager, en Fiorienne Westenberg, oprichtster van het marketingbureau Many Tastes. Dit is een retail marketingbureau speciaal in het leven geroepen voor de lokale retailer en horeca. Van bakkers tot wijnbar en van slager tot chocolatier. Inmiddels hebben we meer dan 100 ondernemers mogen helpen om hun ambacht, dienst of product zo aantrekkelijk mogelijk in de markt te zetten.

www.manytastes.nl

Deel dit bericht

Andere interessante artikelen

Scroll naar top