Corona
In deze gekke en uitdagende tijd is aandacht geven aan je doelgroep erg belangrijk. Hiermee creëer jij toegevoegde waarde. Het is belangrijk om overal in de zogenaamde ‘customer journey’ aanwezig te zijn. De customer journey is letterlijk vertaald de reis die de klant aflegt wanneer hij/zij een product gaat kopen. Het begint bij de oriëntatie en loopt door tot en met de aankoop van het product. Het is belangrijk om deze klantreis in kaart te brengen. Zo weet je welke fases jouw klant doorloopt en wat hun gevoel en behoefte daarbij is. Hierdoor weet je waar je aanwezig moet zijn en waar je op moet inspelen. Denk bijvoorbeeld na over op welke plekken jouw klant komt en wat je daar mee kunt, als straks alles weer helemaal open is. Denk aan het centraal station, hockeyveld, kinderopvang of recreatieve plekken. Dit zijn touchpoints: plekken in de customer journey waar je al in het oog kunt springen van jouw toekomstige klant.
Aandacht
Aandacht is al een thema geweest in 2020, maar zal een nog grotere rol gaan spelen in 2021. Juist nu met (en hopelijk snel na) Corona. Maak gebruik van de lokale gunfactor, geef aandacht, wees oprecht en bind zo klanten aan je. Lever die meerwaarde waar ze naar op zoek zijn.
Hoi! Wij zijn Elin van Beem, projectmanager, en Fiorienne Westenberg, oprichtster van het marketingbureau Many Tastes. Dit is een retail marketingbureau speciaal in het leven geroepen voor de lokale retailer en horeca. Van bakkers tot wijnbar en van slager tot chocolatier. Inmiddels hebben we meer dan 100 ondernemers mogen helpen om hun ambacht, dienst of product zo aantrekkelijk mogelijk in de markt te zetten.
www.manytastes.nl